TC.
OSMAN TÜRKOĞUZ
TV. İZMİR;23 Kasım 2013.
EY
BAŞINI TEMİZLENMEK İÇİN BAŞINI ÖRTEN, SÜMER MABET
KADINLARININ TEMSİLCİLERİ,Sümer Çağında olsaydınız, ÇOK HÜRMET
GÖRÜRDÜNÜZ.BAŞÖRTÜSÜ GENEL ELLENMENİN ÖLÇÜSÜYDÜ!.
BAŞÖRTÜSÜYLE
TEMİZLENENLERE!
İTHAF EDİLMİŞTİR’
“BAŞÖRTME!”
“Sümer tapınaklarında Rahibeler
Genel Kadın görevi yapıyorlardı. Bunlar tanrı namına seks yaptıklarından kutsal
sayılmış ve diğer kadınlardan ayrılmaları için başları örttürülmüştür.24.Daha sonraları,
İÖ.1500 yıllarında bir Asur Kralı, yaptığı bir kanunun Kırkıncı maddesi ile
evli ve dul kadınları da başlarını örtmeye mecbur etmiştir.Fakat,kızlar,cariyeler
ve sokak fahişelerinin örtünmesi yasak;örtünürlerse ceza var.(Profesör Mebrure
Tosun-Doç.Dr.Kadriye Yalçav;Sümer,Babil ve Asur Kanunları ve AmmiAduga
Fermanı;ank.1975,s.252,madde 40) böylece
meşru seks yapan evli ve dul kadınları da mabet fahişeleri düzeyinde
saymışlardır.”
“Bu gelenek Yahudilere geçmiş Dindar
Yahudi kadınları evlenince saçlarını tıraş ettirip bir peruk veya başörtüsü ile
başlarını örtmüşler. Hıristiyanlıkta Rahibeler aynı şekilde başlarını örtüyorlar.
İlginç olan Tevrat'ın son yazıldığı zamana kadar; Yahudiler arasında Tanrı
namına fuhuş yapan kadın ve erkekler varmış. Tevrat
tesniye23:18’de”İsrailoğullarından ve kızlarından kendilerini fuhşa vakfetmiş
kimseler olmayacaktır. Kadınlar!/Fuhşun ücretini her hangi bir adak için
Allahın Rabbin mabedine getirmeyeceksin; çünkü bunların ikisi de Allahın Rabbe
mekruhtur.”Şeklinde y/azılıyor. Yahudi fahişeler yüzlerine peçe koyuyorlarmış.(Tevrat,
Tekvin.38/15)25.Bunun Avrupa’da olduğunu da duydum, ama yazılı bir kanıt bulamadım.
İslam’a örtünme, erkeklerden kaçma şeklinde geçmiş. Buna karşın erkeksiz bir
yerde Kuran okunurken veya dua ederken kadınların başını örtmeleri, Sümer
geleneğinin bir devamıdır.”EK: Babil’de her kadın isterse evli olsun; her sene manastıra
giderek para karşılığında kendisini beğenen erkekle yatarak ol parayı
manastırdaki din görevlilerine armağan etme geleneği vardı. Güzel kadınlar uzun
süre beklemezlerdi!Dini görevlerini yerine getirmek için uzun süre,kendilerini
beğenecek r müşteri bekleyen kadınlar da olurdu!Yahudiler, Babil sürgününde
edindikleri bu geleneği yasaklamışlardır. Ostüzü. MÖ:586/548.
24:Hartmut
Schmökel, Kultur geschichte des Altenorien, Stuttgart.1961,s.37.
25:Tekvin 38/5-20’de bulunan hikâye
bunu açıklıyor. Buna göre Yahuda’nın
oğlu ölüyor. Geleneğe göre gelinini ikinci oğluna veriyor.O da ölünce
Üçüncü oğluna almıyor gelinini.buna kızan gelin dulluk elbisesini
çıkarıyor,yüzüne peçe takıp kendisini Fahişe gibi yaparak kaynatası ile
yatıyor.Karşılığında kadın adamın mührü
nü,kuşağını ve
değneğini istiyor.Kadın gebe kalıyor;bunlarla çocuğun kaynatasından olduğunu
kanıtlıyor.” Profesör Dr. Muazzez İlmiye Çığ, Kur’an, İncil ve Tevrat’ın Sümer’deki
Kökeni, s.29.